برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

ما با ولایت زنده ایم .... تا زنده ایم رزمنده ایم
برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

ما با ولایت زنده ایم .... تا زنده ایم رزمنده ایم

مقاومت اسلامی، کلید پیروزی نهایی مسلمین

قرآن، داروی بسیاری از دردهای بشریت است. یکی از مرهم‌های قرآنی، که دوای بسیاری از دردهای جوامع اسلامی است، استقامت در راه خداست. در قرآن آیات فراوانی وجود دارد که این مهم را تبیین می‌نماید.


مقاومت اسلامی

لزوم التزام به مقاومت اسلامی
یکی از مهترین مؤلّفه‌های اعتلای یک ملت در بین سایر ملل، داشتن روحیه مقاومت است.
چنان‌چه یک ملت، با این ویژگی همراه باشد، یکی از سنت‌های حتمی الهی شامل حالشان می‌گردد و مشکلات در برابر ایشان سر فرود خواهد آورد. در نتیجه‌ی این روحیه، این چنین امّتی از هیچ سختی و از هیچ تهدیدی هراسی به دل نخواهند داشت. زیرا خداوند در قرآن کریم به چنین مؤمنینی این‌گونه وعده می‌دهد:
«إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُون‏[فصلت/30] همانا کسانى که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند فرشتگان بر آنها نازل مى‌‏شوند و به آنها مى‌‏گویند نترسید و غمگین نباشید و بشارت باد شما را به آن بهشتى که به شما وعده داده شده است.»
این وعده‌ایست، از سوی خالق هستی، برای استواری دل‌ها.
وعده دیگر خداوند برای این چنین مؤمنینی، وعده به نصرت حتمی و حمایت الهی است: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ[انفال، 65] اگر شما صبور و مقاوم باشید بیست نفر از شما می‌توانند بر دویست نفر از دشمنان غلبه کنند و صد نفر از شما بر هزار نفر غالب می‌شوند به خاطر این که آنان (کفار) مردمی هستند که نمی‌فهمند.» خداوند در این دو آیه، به مومنینِ استوارِ بر راه حق، هم وعده حمایت روحی می‌دهد و هم وعده حمایت در زمان نبرد؛ و در نهایت آنان را به حمایت در کارزار نبرد، مژده می‌دهد.
چون عنصر مقاومت اسلامی، کیمیای حل مشکلات امّت‌های مسلمان است، از این جهت خداوند بر آن تاکید فراوانی دارد.

نقش مقاومت اسلامی در پیشرفت نهضت خمینی(رحمه‌الله‌علیه)
یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که، باعث سرافرازی انقلاب ایران در دوران فعلی گردیده، عجین بودن رهبر و امت آن، با عنصر مقاومت و صبر است. برای اثبات وجود این خصیصه در میان ملت ایران، نمونه‌های بیشماری را می‌توان برشمرد. اما یکی از نمونه‌های بارز شکوفایی چنین روحیه‌ای، شاهکار مردم شهیدپرور اصفهان، در 25 آبان سال 1361، و در جریان تشییع شهدای عملیات غرورآفرین محرّم می‌باشد. زیرا در آن روزگار، مقاومت ملی ایرانیان نمود بسیار روشنی پیدا کرد.
مقام معظم رهبری، در دیدار اخیرشان، با مردم صبور و انقلابی اصفهان، با اشاره به این واقعه تاریخی فرمودند:
«در بیست‌وپنجم آبان سال ۶١ در یک روز، اصفهانی‌ها حدود ۳۶۰ شهید را تشییع کردند؛ این چیز کوچکی نیست. حدود ۳۶۰ شهید در یک روز وارد اصفهان شدند و روی دست مردم تشییع شدند. چند روز بعد [هم] ۲۵۰ شهید دیگر را وارد اصفهان کردند؛ باز مردم تشییع کردند، روی دست گرفتند و با استحکام، طاقت نشان دادند؛ خیلی طاقت می‌خواهد، خیلی ظرفیّت می‌خواهد. ظرفیّت روحی بالاتر است از ظرفیّت جسمی و ظرفیّت اجتماعی. این‌که مردم یک شهر بچّه‌های خودشان را، جوان‌های خودشان را، آن‌هم بهترین جوان‌ها را، بر روی دستشان تشییع کنند و خم به ابرو نیاورند، خیلی مهم است».[1] اینکه امتی؛ در راه حمایت از دین، به حدی از بلوغ برسند که، چنین صحنه تکاندهنده‌ای، نتواند ذره‌ای در دلِ استوار آنان خلل ایجاد کند، نشان اوج اهتزار بیرق مقاومت زینب‌گونه، در میان آنان است.
بعد از مرور خاطراتی اینچنین، در حافظه انقلاب، انسان این جمله حضرت امام(رحمه‌الله‌علیه) را به یاد می‌آورد که فرمود: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (صلی الله علیه و آله) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهم) می‌باشند.»[2]
ویژگی آن روز مردم انقلابی ایران، تضمین‌گر موفقیت‌های امروز ماست.

نقش روحیه مقاوت در پیروزی یاران رسول خدا
با مرور تاریخ صدر اسلام، می‌توان نمونه‌های فراوانی از این دست را پیدا کرد که، در نهایت منجر به پیروزی مسلمین در تمام عرصه‌ها گشت.
یکی از نمونه‌های عالی بروز این فرهنگ و نتایج حاصل از آن، مقامت مسلمین در غزوه «حمراء الاسد» می‌باشد. خداوند درباره این واقعه تاریخی و ثمرات آن می‌فرماید: «الَّذِینَ اسْتَجابُوا لِلَّهِ وَ الرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَ اتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِیمٌ، الَّذِینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ، فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَ اتَّبَعُوا رِضْوانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ[آل عمران، 172-174]  کسانى که [در نبرد احد] پس از آنکه زخم برداشته بودند، دعوت خدا و پیامبر [او] را اجابت کردند. (و هنوز زخم‌هاى میدان احد التیام نیافته بود بسوى میدان حمراء الاسد حرکت نمودند) براى کسانى که از آنها نیکى کردند و تقوا پیش گرفتند، پاداش بزرگى خواهد بود. همان کسانى که [برخى از] مردم به آنها گفتند: مردمان براى [جنگ با] شما گرد آمده‌‏اند، پس از آنها بترسید. امّا آنها ایمانشان زیادتر شد و گفتند: خدا ما را کافى است و بهترین حامى ماست. پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از میدان نبرد] بازگشتید در حالى که هیچ آسیبى به آنها نرسید و از فرمان خدا پیروى کردند و خداوند داراى بخشش بزرگ است.»

در شرح واقعه می‌توان گفت؛ بعد از جنگ احد، لشگر فاتح ابوسفیان، پس از پیروزى به سرعت‏ راه مکه را پیش گرفتند، هنگامى که به سرزمین "روحاء" رسیدند از کار خود سخت پشیمان شدند و تصمیم به مراجعت به مدینه و نابود کردن باقیمانده مسلمانان گرفتند. این خبر به پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) رسید، فورا دستور داد که لشکر احد خود را براى شرکت در جنگ دیگرى آماده کنند، مخصوصا فرمان داد که مجروحان جنگ احد به صفوف لشگر بپیوندند، یکى از یاران پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌گوید:
من از جمله مجروحان بودم ولى زخم‌هاى برادرم از من سخت‏تر و شدیدتر بود، تصمیم گرفتیم هر طور که هست خود را به پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) برسانیم، چون حال من از برادرم کمى بهتر بود هر کجا برادرم باز می‌ماند او را بدوش می‌کشیدم و با زحمت، خود را به‌لشکر رسانیدیم.به این ترتیب پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ارتش اسلام در محلى بنام "حمراء الاسد" که از آنجا به مدینه هشت میل فاصله بود رسیدند و اردو زدند. همین‌که خبر آماده شدن سپاه اسلام به ابوسفیان و لشکرش رسید، ترسی عجیب در میان آنان رخنه کرد و سریع پا به فرار گذاشتند.[3]

حرف آخر
در پایان باید گفت؛ در طول تاریخ، وجود روحیه مقاومت در میان مسلمانان، باعث پیروزی آنان گشته؛ امید آن است‌که مردم فهیم ایران و تمامی امت‌های اسلامی، با الگو قرار دادن مؤمنین مقاومی هم‌چون مردم شهیدپرور اصفهان، در آبان سال 1361، در مسیر پیروزی نهایی پانهند و میوه پیروزی را بچینند.

 

ادامه مطلب ...