برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

ما با ولایت زنده ایم .... تا زنده ایم رزمنده ایم
برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

برداشت های سیاسی یک رزمنده سایبری

ما با ولایت زنده ایم .... تا زنده ایم رزمنده ایم

شیوه های نفوذ سیاسی

مجموعه هدف(نفوذپذیر)، به نفوذگر بی‌اعتماد است و به آن به‌مثابه دشمن می‌نگرد؛ دشمنی که قابل ‌اعتماد نیست و تنها به منافع و خواسته‌های خود می‌اندیشد و مترصد فرصتی است تا ضربه‌ای به آن وارد سازد! چنین مجموعه‌ای نسبت به هر اقدامی از جانب دشمن واکنش نشان می‌دهد و تا دیوار بلند بی‌اعتمادی برقرار است، امکان نفوذ در این مجموعه وجود نخواهد داشت؛ لذا در اولین گام باید دیوار بلند بی‌اعتمادی را از طریق «اعتمادسازی» فرو ریخت.

یکی از مفاهیم سیاسی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ادبیات سیاسی این سرزمین کاربرد فراوانی داشته اصطلاح "نفوذ" است. این تعبیر در سال گذشته بطور خاص مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و در بیانات متعدد معظم له خطر نفوذ برجسته شد.

در کتب لغت، نفوذ به معنای اثرکردن در چیزی، داخل‌شدن در چیزی آمده است. در ادبیات سیاسی "نفوذ" غالبا با "رخنه" اشتباه گرفته می‌شود، در حالی که بین این دو می‌توان تمایزاتی قائل شد. اولا رخنه مستمر اتفاق می‌افتد اما نفوذ نقطه‌ای و موضعی است، ثانیا غالبا رخنه توسط واحدهای ارتش نظامی کلاسیک در خط مقدم اعمال می‌شود، اما نفوذ توسط نیروهای ویژه در عمق مواضع کشور دشمن اعمال می‌شود از این منظر وقتی از نفوذ اعم از نفوذ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... سخن به میان می‌آید، منظور این است که عناصری از فکر و فرهنگ و اعتقاد و اقتصاد کشور دشمن در عقبه مواضع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی خودی نفوذ کرده‌اند.

ادامه مطلب ...